Måndagen

Måndagar är den värsta dagen på hela veckan. Framför allt den här måndagen... Natten måndag- tisdags spenderades på sjukhus för min och mammas del!

Jag var ute och red Fever och hade jobbat, och tänkte att han skulle få sträcka ut sej lite, och galopperade då över lilla ängen...
Vips så var det väldigt kul och han gjorde sina cp "bocksprång" och jag flög som en liten vante...

Landade i snön framför honom och känner att vänster knä har farit åt helvete! Kände att knäskålen inte satt där den skulle! Fever blev orolig när jag inte reste på mej på en gång utan låg kvar, så han började dansa runt mej, och dum som man är släppte ju inte jag tygeln (för då hade ju han sprungit hem/stannat hos mej) och hade då varit tvungen att kosa vägen i mörkret, inte bra...

Jag pratade lungt med honom (försökte) och han stod blick stilla med mej och hade sitt huvud på min mage <3 och sen fibblade jag upp telefonen och ringde till mamma som kom på en gång! Vi försökte resa på mej en gången gav upp, det gick inte! Mamma ringde ambulans och dem kom ganska fort! De retucherade på en gång, jag fick smärtlindring och sen ba klick, och det gjorde så sjukligt ont så jag trodde kag skulle döööö! Men på en gång när det var tillbaka sp kändes det mycket skönare! Dem reste mej upp från snön och sen fick vi gå typ 100 m till ambulansen! Jag gick med en amband sköt-grej på varje sida..

Sen åkte vi till Astrid Lindgren! Mamma åkte också med! När vi kom fram så fick jag lejonet "Inte Leo" (andledningen till det var att han sa att jag fick döpa den till vad jag vill utom Leo, då fick det bli Inte Leo!). Sen kom vi in på akuten och fick vänta -.-

Sen åkte jag upp på röntgen och läkarna klämde och höll på. Vid typ klockan halv två två så fick vi reda på att dem ville ha kvar mej där, så jag och mamma fick åka upp på rummet efter att dem lindat om knät och så! Där uppe fick vi LITE mat (vi hade ju inte fått middag) sen fick jag inte äta efter klockan 4. Ifall att dem skulle göra någon operation!

Jag vaknade av att någon syster kom in och gav mej någon form av dropp (som sen visade sej vara smärtlindring). Men jag orkade inte bry mej så jag somnade om! Sen kom någon läkare och sa att vi skulle upp på MR!

När vi fick svaren sen, så visade det sej att det var något ledband elr nått som hade gått sönder annars hade jag klarat mej bra, utom att det hade gått en bit av brosket, 1,9 mm.

Jag fick Linda och sen fick vi åka hem! Imorgon ska vi åka till Olmed och hämta något typ stabiliserings skena. Sen ska jag träna hos sjukgymnast.

Ni kan ju gärna smsa/kika mej då jag inte kan röra mej och har as tråkigt! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0