Åsikter...

nu tänker jag vara som ALLA andra hästbloggare och ta upp detta med havremoppar osv.

Jag stör mig på folk som inte förstår sig på ridningen.... Varför rider ni på hamburgare, de kan lika gärna köras till MC. Donalds på en gång. Alla som inte förstår sig på hästar säger något dumt om hästar, tex havremoppe, hamburgare alla ord sårar oss som har en häst som bästa vän, även om ni tycker att det är larvig så är det så att det sårar oss även om det inte verkar så, vi blir ledsna på RIKTIGT, det är inte kul!

Vad vill ni få fram? Att hästar suger och att det är inget att hålla på med?
Eller vad är grejen??

Vissa säger att ridning inte är en sport utan bara en fåning hobby och att vi inte är några idrottsmän, vad är det för j*vla skit snack...
men har ni mågonsin ramlat från nästan 2 meters höjd, i full fart, ramlat av och satt dig i sadeln på en gång igen?
Har ni någonsin ridit i full fart över en äng, har ni någonsin hoppat något som är högre än dig själv?
Har ni någonsin kunnat få en varelse som inte talar ditt språk att göra som du vill, helt fantastiska saker!

Få ett djur att hoppa en bana, göra det du vill?

Så innan ni dömmer oss tänk dig i den sitsen själv!

Förstår du bandet mellan häst och ryttare?

Har du någonsin haft en lagkamrat som är flera gånger din egen storlek?
Har du någonsin tränar 4 timmar om dagen 7 dagar i veckan?
Har du någonsin haft ett sånt sammband med ett så stort djur?
Har du någonsin riskerat ditt liv för den sport du älskar och den du älskar?

Tycker du fortfarande att detta låter enkelt?

Jag har sagt det många gånger och kommer säga det tills ALLA fattar, ridning är en sport, det finns hur många tjejer och killar som helst som har detta som hobby och älskar hästar och ridning!
Det är pricis som att spela hockey, men man håller på med ett stort och VACKERT DJUR istället för en hockey puck!

Jag älskar hästar och kommer alltid att göra det!

Denna texten har jag tagit grunden från en tjej som heter Lovisa, som skrev denna på sin blogg: www.ccanter.blogg.se

Tack Lovisa! 

   Rolf Göran Bengtsson

  Tinne Wilhelmsson- Silvfen

Min älskling! <3<3<3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0