Åsikts inlägg!

Nu kommer ett riktigt åsikts inlägg här, ja jag vet kanske lite tråkigt men men...


Nu kommer jag att dra upp ett gammalt ämne som jag inte kommer släpp förens detta inte finns mer, nämligen den gamla vanliga, "retad för hästintresse".

Denna diskusion är jag väldigt trött på, MEN JAG VÄLJER ATT TA UPP DEN FÖR ATT JAG KAN INTE PÅ NÅGOT SÄTT TYCKA DET ÄR OKEJ!

Alla (många) som (de flesta inte rider) klagar på mitt häst intresse, MIN fritid. Hästar borde vara hamburgare, kebab o.s.v...

Varför säger man så kan man ju fråga sig? Jag tror att MAN är rädd. Sitt själv upp på ett livs levand djur som kan göra vad den vill egentligen, men vi har fått ett samband menllan oss och hästen, på det sättet har vi fått ett så stort och underbart djur att göra som vi vill och rent av dansa fram. Tror du att det är lätt, prova i så fall!

 (bildkälla: Goggle.se, Tortillas)


Jag är så himla trött på folk som bara för att DE tycker att det är kul reta MIG som häst älskare bara för att de är betydligt fegare än vad jag är, skulle ni våga hopp ens 30 cm från marken på ett så stort djur? Nä juste, snuta snacka skit nu då!

Jag vet att jag skrivit liknande inlägg förrut men nu är jag trött PÅ RIKTIGT! Jag orkar inte med folk som ska stöta på en HELA tiden bara för att man kan rida och inte dem! Tänk dig själv, om du spelar fotboll eller vad du nu gör jag bryr mig inte, och så heeeeela tiden är det någon/några som retar dig hela tiden och säger; vad är det för mening med att spring efter en boll och sparka på den eller om du spelar hockey vad är det för mening med att åka efter en puck och skuta på den!?

Visste ni att Hästsporten är den 3:e största sporten i Sverige! Ridsporten är den ENDA sporten som killar, tjejer, stora som små tävlar på samma vilkor!

Kan ni inte bara hålla era idiotiska tankar för dig själv eller? Dela dem med din dagbok eller vad f*n som helst bara jag slipper höra dem!

Jag har MÅNGA ggr funderat på om jag ska ta med mig min klass hem till mig och ALLA ska få prova rida på MINA hästar för att JAG ska slippa höra sk*ten om kebbab och hamburgare! Skulle det hjälpa vet jag inte men jag är bäredd att göra det mesta för att få slut på allt skit snack om dessa underbara djur!

Nu hoppas jag att ni har fått er en tankeställare och att ni kanske skriver ned era tankar i eran dagbok isället för att jag ska behöva höra dina idiotiska tankar om MITT fritidsintresse, Jag tvingar inte DEJ att rida utan JAG gör det FRIILLIGT och det är det BÄSTA jag vet, precis som att din folboll elr din hockey klubba är det bästa du vet så är min underbara häst det bästa JAG vet!

 ÄLSKADE PONNY! <33333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0