Dag 2- Detta gör mig arg

En sak som gör mig sjukt arg är nät hat. Mycket skit hamnar på sajten ask.fm, en sida som är till för att ställa frågor till andra människor, anonymt eller oanonymt beror på. Många kända personer får extremt mycket hat på sig, folk petar i varenda sak dem gör, varenda sak dem gör fel uppmärksammas så att alla vet om det. Jag kan absolut köpa att dem är offentliga personer som uppmärksammas mer än "vanliga människor"¨. Samtidigt köper jag inte allt hat dem får på sig. Ta Nellie Bertsson som exempel. En av Sveriges största bloggar, drivs av en extremt ung flicka som får utstå mer nät hat än mååånga andra. Jag är inget jätte fan av henne, men kan fortfarande inte förstå hur folk kan vara så fruktansvärt elaka mot någon de inte känner, bara för att hon är känd betyder det inte att hon inte har känslor, alla gör fel. Det jag vill komma fram till är att jag hatar nät hat. Att framförallt ungdomar kan vara så fruktansvärt elaka så att vissa människor tar sitt liv övergår mitt förstånd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0