Hoppträning 13 Februari

Var
 
 
nog bästa hoppträningen jag gjort för Haking. Han var extremt ärlig på hinder och bjöd verkligen. Inte ett stopp, trots ganska stora hinder mot slutet, samt titt-hinder. SUPER KUL var det!
 
Sista banan såg ut ungefär såhär:
(Bara för att jag är så bra på att rita i paint....  hahah)
Massa uppvärmningsbommar som jag inte orkade rita ut. Tänkte beskriva hur banan gick till.
 
Hinder 1, ett räcke med röd-vit-blå bommar, ungefär 90 cm, Tvär vänstersvänt till en stor och bred (ca95-1m)oxer med mur siluett under. Hinder 3, linje från 2. bred oxer med vågplank och bommar. Svår linje tyckte jag då man var tvungen att komma hyfsat rakt för att få ett bra språng. Hinder 4, en vanlig grind, typ 95 cm. På linje med 5 galoppsprång till 5an, också en stor Strömsholms-grind, tror jag att man brukar kalla dem? som låg på 95. 5 galoppsprång igen till 6an också en grind, med massa hål i... den också på 95 typ. Skarp höger sväng till 7an, här var det svårt att få med sig bogen ordentligt... ytterligare en linje till 8an.
 
Är kanon nöjd med kungen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0