Ja ni...

Det här har ju inte gått så vidare värst bra de senaste dagarna. Har kan man säga haft rätt fullt upp och har varit och är fortfarande rejält sliten...
 
Där uppdateringen dog, typ onsdag/torsdag, tyckte min kropp det var bra med en råförkylning och feber, härligt.
Hade sedan feber onsdag-lördag är feber fri idag mår dock skit. Så förra veckan var en riktig skit-vecka. I vilket fall, pallrade mig till skolan alla dagar, känner verkligen att man inte kan vara borta ens en dag. De allra flesta är stressade över gymnasievalet (inklusive jag själv) men lärarna tar ingen hänsyn utan trycker på oss ännu mera och bara pressar på oss mer och mer.
 
Onsdag:
Frös mig genom skolan för att sedan åka till naprapaten igen. Behöver inte komma dit igen om jag inte börjar känna av det igen. Ringde till Hannah på vägen hem för att kolla om jag kunde vara med och hoppa. Det kunde jag så hoppade alltså på kvällen, Vimsa gick rätt bra tycker jag. Hoppade några super fina språng på slutet, ett så att han nästan höll på att hoppa mig ur sadeln. Han skötte sig fint i alla fall med en febrig hösäck på ryggen ;)
Sen var det bar hem och äta, duscha och sova.
 
Torsdag:
Morfar åkte till Vimsa och fixade honom. Jag var hemma och pluggade lite och hade äckligt matteprov på dagen som inte alls gick särskilt bra. Kom hem och dog i min säng och försökte ladda upp krafterna.
 
Fredag:
Prova på dag på Jälla naturbruks gymnasium. Spännande dag med massa nya intryck osv. Prov red även. Fick rida en liten häst som var extremt känslig samtidigt som hon var het. Lite klurig om jag får säga det, man var tvungen att verkligen rida henne in i handen samtidigt som hon var känslig, svårt läge. Jaja, fick till det rätt bra på slutet så är nöjd. Har ärligt sjuk gymnasieångest ...Vimsa vilade och vi åt middag hemma hos ett några kompisar.
Cortina som jag red på Jälla.
 
Lördag: Igår var det lördag (no shit). Hela familjen utom pappa klippte oss hemma hos Nicke och Hannah. Hannahs syster är nämligen frisör. Jag klippte mig i alla fall typ en decimeter så nu känns håret kort... Ni kan få en före-efterbild sen när Linnea skickat över bilderna från förra helgen. Jag och pappa åkte och fixade Vimsa och han fick vila även då. Sedan åkte jag med mormor till melodifestivalen för utvecklingsstörda. För att sedan hasta vidare hem till Cornelia som hade "19-års kalas" eller vad man ska kalla det.
 
Idag:
Idag fick jag sovmorgon och åkte sedan för att rida lite på kungen. Red i ridhuset och lullade lite. Han var inte speciellt duktig, rätt oriden. Kan inte kräva någonting av honom med tanke på lilla vilan han fick heller så.. Sen har jag pluggat. Det är typ det jag hunnit med idag. Imorgon ska Vimsa gå lite lugnt förmodligen i ridhuset och på tisdag ska han ridas igenom ordentligt. Ska försöka skriva några tidsinställda nu!
Förresten Vann prinsessan i helgen, grattis Alva! Saknar henne så sjukt mycket vissa dagar...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0