Mina gymnasie tankar

 Häromdagen fick alla 98-or hem koden till gymnasieantagningen. 
16e februari ska ansökningarna vara inne, vilket är väldigt snart.
Det har och är sjukligt svårt att välja. Ska man välja häst-gymasium? Ska man bo på internat? Ta med egen häst? Gå idrotts gymnasium? Gå ett helt vanligt gymnasium? 
Tankarna har och är fortfarande sjukligt många. Har fortfarande inte bestämt mig helt. Har pendlat mellan alla dem här. 
Just för stunden lutar det att gå TEG (Täby Enskilda Gymnasium), ett helt "vanligt" gymnasium som jag uppfattar som ganska nytänkande. Vilket min SYO inte trodde skulle vara något problem att ta ledigt på "meeting-dagar" osv. 
Med tanke på att jag har egen häst, tror jag att det blir tufft att gå ett djurgymnasium med profil häst då man fortfarande "har kvar" sin egen när man kommer hem. 
Att ta in på internat har aldrig varit riktigt aktuellt, vill inte flytta, samtidigt som jag ju tävlar här. Och vill göra det med mamma. 
Sjukt svårt val, det känns som om att man väljer hela sin framtid. 
 
Vad är era gymnasietankar? 
 
(I efterhand som jag skrivit detta inlägg har jag även börjat titta på Jäll Gymnasium i Uppsala och skulle i så fall pendla härifrån dit, då man inte får ha hingst på anläggningen. Ska förmodligen på prova-på dag redan fredag 7 februari.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0