Torsdag, Fredag & Lördag

 
 
Nej men hej på er, nu har jag tagit tag i datorn och ska försöka mig på att skriva lite.
 
Torsdag:
Hoppträningen gick väl sådär. Han hoppade allt utom vattenmattan klockrent. Han hoppade vattenmattan från början och sen i banan fick han någon knäpp i huvudet eller nått, jag flög av, men lyckades hålla kvar i hästen och så var det bara upp och på't igen. Kan ju säga att vi människor vann kriget mot hästen i alla fall. Avslutade banan där och sket i resten av hindren, då det eventuellt hade inträffat ett nytt krig då.
Så här i efterhand är jag ändå rätt nöjd med honom, allt utom vattenmattan hoppade han klockrent.
 
Fredag:
Vimsa vilade, morfar fixade honom. Jag själv åkte hem till Linnea och sov kvar där. Super mys, vi tog det bara lugnt och chillade :)
 
Lördag:
Idag vaknade jag som sagt hemma hos Linnea ❤
Vi tog det lugnt, vaknade tidigt och gick sen ut och fotade lite. Åkte direkt till Vimsa hemifrån henne, bestämde mig för att prova hoppa några språng med tanke på att jag är anmäld till tävling imorgon. Mamma var med och byggde, jätte snäll, tack!
Hon byggde i alla fall ut ett hinder som hag började hoppa som ett kryss två gånger och sedan även som en räcke, han rev första gången, eller snarare lyfte inte på benen, han hoppade jätte bra andra gången. Hon la sedan upp det till en oxer, utan mark bom. Under hindret ställde hon en typ svamp och en blomma, det var cool-lugnt och an var riktigt duktig. Bestämde mig för att starta imorgon ändå. Blir nog roligt. Taggad nu faktiskt!
Blir en LD, Clear round. Startar sist. (Lurbo Ridklubb)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0