Andledningen att jag bytte från Djusholm till Veda

Dels tyckte både jag och mamma att man inte kände sig så välkomnad på Djursholm som privat ryttare, oxh det kändes inte helt rätt...
Det här var saken som gjorde att allt rann över...
 
 När jag hade slutat rida på Djursholms ridskola så var tanken att jag skulle starta KM i dressyr på Fever...
I propositionen stod det "skriv önskemål om klass i meddelande." På många km väljer ryttaren själv klass för att alla ska kunna vara med, samt att alla ska kunna rida på sin egen nivå.
 
Vi anmälde i alla fall och skrev att jag ville rida LB:1. Vi fick ett samtal typ 2 dagar innan har jag för mig, där tävlingsledningen sa att man inte alls fick bestämma klass själv, utan att man skulle rida ett program som rids på bla SM. Vilket varken jag eller Fever var ens i närheten av. KM står för Klubbmästerskap och INTE SM som står för Svenska Mästerskapen. Hur konstigt är det inte att lägga ett SM program på ett KM? Dem hade inte EN ENDA ponnystart, varken i privat klassen eller med ridskoleponnyerna. Konstigt? nä.
Med tanke på att det stod på tdb att man fick välja klass tyckte vi det var riktigt dåligt.
Dessutom var dem otrevliga och arga. Djursholm satsade inte heller ett dugg på privatryttare som INTE red i eliten. Men när dem som redan rider i eliten slutar eller växer ur ponny, då finns det inga kvar där uppe för att dem inte satsar på dem som ligger under eliten. Sen säger dem att dem knappt har några dressyrryttare, att det är en hoppklubb. Men är det så konstigt om man inte satsar på någon annan än elitryttarna.
Andledningen till att det blev Vallentuna är främst för att många jag kände red för Vallentuna. Och för att det ligger nära och man kan ändå ha en relation till klubben.

Dock tycker jag att det finns nackdelar med Vallentuna också. Till exempel tycker jag att jag och mamma fått skit där uppifrån utan att dem knappt vet vilka vi är. Vi har ju haft folk som har försvarat oss som tur var men det visar bara på att man inte ska snacka om saker man inte vet någonting om...
 
Jag gillar Vallentuna och kommer att stanna där åtminstone ett tag framöver.
LÅT HJÄRTAT SLÅ FÖR VRK <3
 Under tiden jag ridit för Vallentuna vilket blir tyyyp ett år nu, har jag haft så sjuuuukt kul.
Bland annat: Laget, Upprätta dressyr helg, Markarbertskurs på Lilla Lundby, KM. Maaaassa kul!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0