Hur och när jag lägger upp min träning

Jag brukar lägga upp Vimsas träning i huvudet på typ söndagar. Sen kan det ju komma andra saker i mellan men det är det jag utgår ifrån.
 
Jag brukar försöka lägga upp en vecka ungefär så här:
I höst har jag tränat på måndagar, en dag har jag försökt hoppa, minst en dag ute helst 2, en dag trimning och en dag lite jogging eller lätt dressyr pass.
En så länge medans han är så pass ung som han är, räcker det för honom, en av utedagarna brukar gå åt för kondtionsträning och den andra till att bara ha kul med 0 krav.
Vissa veckor får han vila två dagar, antingen på grund av att han känts trött eller att jag haft för mycket. Vilket vi har upplevt inte gör honom någonting.
 
---Hedda fotograf till båda bilderna---
Hur brukar ni lägga upp era hästar/ponnyers träning? och varför?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0