Kungen idag!

Idag fick kungen jobba ute på åkern. Förresten har han inte gått i ridhuset förutom 1 träning, samt i måndags när mamma red på över 2 veckor. Super skönt. Gillar att även jobba honom ute i snön då det både stärker honom och han har även bättre framåt bjudning ute. Vilket gör att det blir lättare att koncentrera sig på andra saker.

I vilket fall, till dagens pass då. Ingen fotning tyvärr då Anton blivit sjuk så morfar fick rycka in, Tack så hemskt mycket! Morfar hjälper även till imorgon och passar sjuklingen så att jag kan åka och träna!

Vimsa var fin idag tycker jag, lite dragig i början. Han har blivit så mycket starkare på senaste tiden så att nu måste jag rida sjukt mycket mer, han som är riktigt mycket att rida "redan från början". Så nu har jag börjat göra lite situps, squats, benböj osv. Måste stärka mig själv nu så att jag orkar rida.

Han var duktig! Jag jobbade mycket med övergångar i gångarterna. Red även igenom LA för ungponny 2 gånger, vilket han gjorde rätt bra. Skänkelvikningarna satt rätt bra, mitt hårda slit har äntligen lönat sig!

Kvällen består av plugg och sen lite tv. Kanske även lite bloggning. Det beror på om det hinns med idag.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0