Mina idoler del 2 - Hoppning

Den här var den svåraste. 
Tog ett par dagar att inse det, eller snarare komma på vem. 
Men tror jag kommit på det nu: 
Angelica Augustsson
Även hon en svensk ryttarina. År 2014 böt hon arbetsgivare, från Dietmar Gugler (stall Grstüt Prinzenveg i Tyskland) till Enda Carroll (Ashford Farm på Irland). Bytet av arbetsgivare fick henne att tvingas lämna ifrån sig sin topp häst, Mic Mac du Tillard (den som nu ska försöka sig på att rida den hästen önskar jag ett lycka till vilket David Will lär behöva).
Hon "slog igenom" 2011 på Göteborg Horse Show, där hon tog sin första världscupseger, framför en stor upplaga toppryttare från hela världen. 
År 2013 var hon med och vann lagbrons i EM, i höstas tog hon hem segern i Volkswagen Grand Prix, även där tillsammans med Mic Mac. 


Anledningen till att jag väljer att kalla henne "min idol" är att; 

*Jag tycker att hon rider snyggt och mjukt.

* Hon är ALLTID duktig på att berömma sina hästar när hon hoppat klart. 

Det är dem största anledningarna till att jag "valt" henne till min idol. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0