Mina idoler del 1 - Dressyr

Fick den här frågan på hopptränigen och kunde väl inte direkt svara på den... 
Tänkte på det och har nog kommit fram till vilka jag har som idol nu. 
 
I dressyren: 
Den här var den ända jag kunde svara på, det måste vara Tinne! 
Tinne Vilhelmson Silfvén , bor i Upplands Väsby, på Lövsta Gård, där hon även är stuterichef för Lövsta Stuteri. Hon har ett nära sammarberte med Antonia Axelsson Johnson som äger Lövsta. Tinne har deltagit i sex olympiska spel, hon har 5 SM-guld och 9 SM-medaljer. SM medaljerna är tagna med sex (!!) olika hästar, endast Louise "Lussan" Nathhorst, som även tränar Tinne, har tagit SM-medalj på fler antal olika hästar (åtta).
På vintern åker hon till Florida i ungefär tre månader, tillsammans med en del av Lövsta-teamet och sin man och son.
Tinne innehar svenska rekordet i Grand Prix på 79,553% och Grand Prix Kür på 84,700%. Rekorden togs under Stockholm International Horseshow i Globen med hennes just nu bästa häst, Don Auriello, även kallad Anton.
 
(Solos Carex)
 
Anledningen till att jag valt just Tinne då
Hon rider jätte snyggt.
Är sjukt duktig.
Rider extremt mjukt.
Berömmer alltid sin häst när hon är klar på banan.
Jag tycker att det är sjukt viktigt när man rider.
 
 
 
 
  (Övriga bilder på Don Auriello "Anton")

Kommentarer
Postat av: Tove Holmberg

åhh hon är så himla duktig :D man blir så inspererad när man ser den :D dessutom blir man super taggad på att träna själv:)
//Tove

Svar: Ja, verkligen! Preciiiiiis!
Julia Lindblad

2014-01-28 @ 20:49:30
URL: http://toveholmberg.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0