"Om du nu bara är ute efter känsla, ett tips: rid bara hemma då"

Den här "frågan" på ask får mig att vilja explodera.
Får ett par veckor sedan kanske, fick jag en fråga på ask.fm som löd ungefär "Vad är målet för nästa dressyrtävling respektive hopptävling?"
Svaret löd ungefär "I dressyren känna att jag har ett bra flyt genom hela ritten, med bra känsla. I hoppningen komma runt banan med bar känsla rakt igenom."
Några "svar & frågor" senare, kom den dryga kommentaren "ett tips om du bara rider på känsla, rid bara hemma då"
Usch jag blir så arg, sköt dig själv och skit i andra finns ett ordspråk som lyder, vilket stämmer in rätt bra i den här situationen.
Jag tycker det är så fruktansvärt fräckt att kläcka en sådan kommentar, drygt och framförallt anonymt.
 
Jag har varit med folk som endast fokuserar på rosetter, det är inte roligt att vara med en "sådan".
Folk som bara är nöjda med ritten, om dem får placering, eller ändå säger att sin ritt var skit. Att man endast är nöjd när man slår "sina vänner" osv. JAG tycker INTE att det är roligt.
Man kan rida tusen gånger bättre än alla andra, vinna klassen och ändå inte var nöjd, och säga till sina vänner att "det var såååå dåligt" osv. Hur känns det då för dem som har kommit 10, 20 placeringar efter som är jätte nöjda med sin ritt. INTE roligt.
Jag vill inte vara en av dem.
Jag har en ung ponny, som jag ska ta tillvara på, inte pressa för att få snabba resultat osv. Han är min tävlingskompis, inte min tävlingsmaskin.
När jag tävlade på Fever fick jag inse att det var och är MIN EGNA, PERSONLIGA känsla som räknas.
På honom fick jag aldrig särskilt bra betyg och det hade sina orsaker, men jag lärde mig att det var MIN känsla som var och fortfarande är viktigast. Mitt och Fevers rekord slog jag och Vimsa på vår andra tävling.
Självklart är det SUPER KUL att få rosett, bli placerad osv. men ärligt, jag rider inte för att vinna, för att plocka rosetter, för att plocka segertäcken, jag rider och tävlar för att det är det roligaste jag vet.
 
Du som skrev den här "frågan" får mer än gärna skriva till mig på sms/kik or what ever.
Men det tvivlar jag på att du vågar miss Anonymt proffs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0