Ponnyakuten 5

I söndags var det ju premiär på ponnyakuten 5, det var casting och herre Gud. 
Vet inte vad jag ska säga. Katastrof. Ingen av dem som var med och red på castingen kan rida. 
Jag förstår inte problemet att lära ungarna rida innan man skickar dem till en ponnyakuten casting. Är föräldrarna så kändiskåta eller vad är grejen? 
Blir förbannad. 
Regel nummer 1 i häst världen; Skyll aldrig på hästen. 
Var har den här regeln tagit vägen undrar jag? 

Problem med att hästen stannar när man rider: 
*hästen stannar* ryttaren sitter och drar i tyglarna, Tobbe frågar "vad händer om du lättar där då?" Varpå ryttaren svarar "ja men då går han fram". 

Folk som har ridproblem, tex att hästen bockar, sparkar, stegrar osv. 
FÅ HÄSTEN UPPKOLLAD AV VETERINÄR INNAN NI SÄGER ATT DET ÄR HÄSTEN SOM "GÖR FEL".
 Blir så fruktansvärt irriterad...
Vad tyckte ni om gårdagens ponnyakuten? 


Kommentarer
Postat av: ・゚♥ ✞ ✧:* Neapocalypse - Sveriges unikaste hästblogg! *:・゚♥ ✧* ▲

Åh vad glad jag blir! Trodde du var en till tjej som hade åkt ner i "hästträsket" där nosgrimmorna ska vara på sista hålet "för annars gapar han så mycket" och sånt. Avsnittet var hemskt.. :/ och speciellt bra metoder till att "behandla" ryttare och häst har dom ju inte. :c

Svar: Hahah, nejdå. Usch ja... Nej usch och fy, hemskt!
Julia Lindblad

2014-01-15 @ 22:35:25
URL: http://neapocalypse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0