Visste ni?

 Att en av Sveriges största häst bloggar gjort FEL i ett inlägg;
http://www.ponnysanning.se/?p=9015#comment-374071
 
Ponnysanning har skrivit följande;

"Röd rosett – Hästen sparkas och du måste hålla avstånd.

Grön rosett – Hästen är nybörjare eller ung på tävlingsbanan och är där med ovan, håll avstånd och var beredd på att det kanske kan komma ett par bocksprång.

Blå rosett - Det är en hingst. Håll avstånd och rid inte för nära om du har ett brunstigt sto.

Vit rosett - Hästen är till salu!"

Kommentarsfältet blev bombat med "vit rosett är till för att visa att det är en hingst". Själv upptäckte jag detta just nu. Har därför inte hunnit kolla upp detta helt säkert men har tänkt att ringa till ridsportförbundet eller liknande.

Jag lämnade en kommentar just hos ponnysanning där jag skrev vad jag tyckte;

"Tycker att det är sjukt dåligt av er att inte kolla upp fakta ni får. Jag själv rider en ung hingst. Inte så kul för oss som rider hingst att ni som en av Sveriges största bloggar gör fel på en sådan här sak. Det är redan ett problem att folk rider för nära. Och sen tycker jag det är dåligt att ni skriver ”rid inte för nära om du har ett brunstigt sto” rid inte nära över huvudtaget. Hingstar är som dem är och det gäller INTE bara brunstiga ston, tro mig. Jag och säkert många andra skulle uppskatta om ni kunde göra ett ”uppdaterat inlägg” om detta, ¨så att folk får reda på det"
 
Jag personligen har ju inte ett jätte problem med tanke på att Vimsa är extremt snäll, men det är nästan någon på varje tävling som stör, genom att rida för nära. Vilket gör att jag blir spänd för att jag inte vill att det ska vara min häst som sparkar eller liknande, inte för att jag tror att han skulle göra det men ändå!
 
När dem upptäckt sitt fel tycker jag att dem med all rätt borde kunna uppdatera inlägget.
Vad tycker ni?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0