Dagen

Min dag har bestått av ett besök i Täby Centrum, sen stallet! Vaknade vid 9 och vi åkte till Täby vid halv 11 typ. Tvingade med mig pappa, Filip och Anton eftersom att jag behövde köpa nya jeans. Sagt och gjort. Fick med mig tre par jeans hem, ett par vita som jag velat ha sen i September, ett par ljust rosa och ett par jeans färgade. Fick även med mig lite underkläder jag behövde! Sen åt vi på Vapiano och åt sen en vända till stadium där Filip skulle köpa en ny boll.
 
Mamma åkte och lämnade mig i stallet medans hon och Anton var på funky kidz, Jag mockade och fixade alla "markservice" först så han skulle få vara ute i hagen så länge som möjligt. Gav honom sitt racer-foder, tvättade krubba, vattenkopp, saltsten, mockade, fixade höpåsar osv. När jag tog in honom borstade jag och pysslade ett tag. Har tyvärr inga bilder från dagen men hade vinröda lindor, vitt schabrak med vinröd kant, jag själv var helt svart.
 
Valde att prova rida på åkern, frånbörjan var han super spänd, väldigt öppen i formen och jätte pigg! Bestämde mig för att ändå försöka jobba honom där, plan B var att gå till utebanan. Försökte jobba traven först, lite ökningar och skänkelvikningar men gav upp med det rätt fort och fattade galopp, herregud vilken underbar känsla. Helt underbar var han. Bar sig super bra och var med på noter. Passet gick åt till att jobba massor med övergångar i olika former. Mycket mellangalopp och enkla byten. I bytena var han jätte lyhörd saktade av super bra många gånger och väntade oftast på mig in i den nya galoppen. Gjorde även lite halter från galoppen bara för att prova och några blev riktigt bra!
 
Efter pysslade jag om alla saker, masserade kungen och ryktade honom! Det var han väl värd idag!
Det ända jag kan säga är: Tack Caroline!! För världens bästa ponny!
 Stäketryttarnas HSF - LD 80 cm (eller 120 om ni frågar Vimsa)

Kommentarer
Postat av: Mikxki

Vilken härlig bild :)

2014-03-17 @ 20:52:09
URL: http://mikxki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0